Czytanie to elementarna umiejętność, która wpływa na funkcjonowanie dziecka w pierwszych latach szkolnych i jego późniejsze sukcesy w edukacji. Nauka czytania w powszechnej opinii jawi się jako żmudny proces. Dzieci często nie garną się do samodzielnej lektury, nawet jeśli chętnie śledzą historie czytane przez któregoś z opiekunów. Nie chcą podejmować wyzwań. Boją się niepowodzeń, porażek.
Co mogą zrobić rodzice, by zmotywować dzieci do nauki czytania i pokazać im, że nie taki diabeł straszny? Warto zainwestować w "Elementarz. Nauka czytania metodą sylabową.", który w umiejętny sposób łączy naukę z wesołą zabawą.
"Elementarz. Nauka czytania metodą sylabową." - co wyróżnia elementarz wydawnictwa Bookolika?
"Elementarz. Nauka czytania metodą sylabową." udowadnia, że samodzielne czytanie wcale nie musi być katorgą. Twórcy publikacji korzystają z metody sylabowej, rekomendowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki i uznawanej obecnie za najbardziej efektywną metodę nauki czytania.
Poziom trudności zadań wzrasta stopniowo. Gdy młodzi odbiorcy nauczą się rozpoznawać pojedyncze litery, odkrywają dwuznaki. Zaczynają łączyć litery w sylaby, a później w proste wyrazy jednosylabowe. Następnie nadchodzi czas na wyrazy wielosylabowe i pierwsze sekwencje zdań. W dłuższych wyrazach kolejne sylaby są zaznaczone kontrastowymi kolorami. Dzięki temu dzieci nie mają trudności z określeniem podziału na sylaby w długim ciągu znaków. Przykłady zostały dobrane tak, by dziecko uczyło się rozpoznawać litery od razu w różnych miejscach wyrazów (na początku, na końcu i w środku). Ćwiczenia oswajają czytelników zarówno z pismem drukowanym jak i pisanym.
Na końcu książki umieszczono zrozumiałe podsumowania i ćwiczenia doskonalące dotychczasowe umiejętności.
"Elementarz. Nauka czytania metodą sylabową." - recenzja
Treść elementarza oraz przedstawiona metodologia jest zgodna z aktualną podstawą programową MEN.
Układ graficzny publikacji jest czytelny i pomaga dzieciom skupić uwagę na ćwiczeniach.
Zabawne rymowanki zachęcają dzieci do poznawania liter oraz do pierwszych prób składania wyrazów. Każdej literze poświęcono jedną stronę. Dziecko nie nuży się ilością dostarczanych na raz informacji i nie zniechęca się do nauki. Krótka, ale systematyczna praca przynosi najlepsze rezultaty.
Niedługie teksty są dopasowane do zdolności poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ułatwiają utrwalenie poznanych literek i motywują do kolejnych etapów nauki.