Jesteś nowym Dyrektorem Wykonawczym...
niezwykłego świeżego startupu, gotowym rzucić się na zupełnie nową technologię, którą już nazywają „smartfonami!”. To twoj aszansa, aby stać się tym, który najbardziej namiesza w gospodarce cyfrowej. Jeśli chcesz, by twoja firma stała się największą na świecie, będziesz potrzebował swojego biznesowego instynktu, ustalając ceny swoich produktów, usprawniając produkcję, rozwijając nowe technologie, wytwarzając towary oraz zajmując się logistyką i sprzedażą. Ach, nie spuszczaj oka ze swoich konkurentów: oni też próbują się rozwijać i chętnie uczynią to twoim kosztem.
O grze
Smartphones Inc. to ekonomiczna gra symulacyjna, w której prowadzisz firmę produkującą zaawansowany technologicznie sprzęt. Twoim celem jest sprzedaż technologii na różnych rynkach dla osiągnięcia jak największych korzyści i poprowadzenie twojej firmy do zostania liderem w produkcji smartfonów.
Gra toczy się przez 5 rund, a każda runda jest podzielona na 8 faz, wskazanych na planszy na torze Faz, który przeprowadzi cię przez proces zarządzania firmą. Główne mechaniki gry to bardzo ciekawie przeprowadzony wybór akcji, a także kontrola obszaru (area control). Twoje decyzje obejmują wybór wielkości produkcji, badanie nowych technologii, rozwój firmy, ekspansję na nowe rynki geograficzne, wpływanie na cenę i wybór rynków zbytu produktów.
Planowanie akcji
Głównym elementem gry są Arkusze Planowania, których będziesz używać w każdej rundzie do kierowania biznesowymi działaniami. Mechanika wyboru Akcji to jeden z najciekawszych elementów w grze, wyróżniający Smartphones Inc. Arkusze zostały zaprojektowane tak, aby można je było nakładać na siebie, tracąc niektóre możliwości, lecz zyskując inne. Dzięki dwóm nakładającym się dwustronnym Arkuszom gracze zyskują dodatkową minigrę w grze. Gracze planują swoje akcje za zasłonkami, w tajemnicy.
Tematyka i estetyka gry
W Smartphones Inc. postawiono na nowoczesną tematykę. Gracz nie steruje takimi zasobami jak drewno, czy kamień, a zarządza zaawansowanymi technologiami. Dodatkowo gra pięknie prezentuje się na stole. Komponenty są wykonane w bardzo wysokiej jakości. Plansza do gry z zagłębieniami i akrylowe żetony robią wrażenie. Każdy z graczy ma do dyspozycji organizer, który pomaga przechowywać komponenty bezpiecznie w jednym miejscu. Projekt graficzny jest wysoce estetyczny i choć prosty, to niesie to ze sobą ogromny plus: gra jest przejrzysta, a intuicyjna ikonografia sprawia, że rozgrywka jest jeszcze prostsza do wytłumaczenia.
Zawartość:
10 arkuszy – po dwa na gracza
5 zasłonek po jednej na gracza
5 ulepszeń początkowych – po jednym na gracza
5 organizerów – po jednym na gracza
60 znaczników postępu – po 12 na gracza
90 znaczników biur – po 18 na gracza
100 znaczników towarów – po 20 na gracza
plansza
znacznik rundy
znacznik fazy
tor punktów zwycięstwa
6 patentów
6 technologii
27 ulepszeń
20 żetonów towarów
7 sprzedawców
znacznik Steve'a
arkusz Steve'a
instrukcja gry podstawowej
instrukcja rozszerzenia Aktualizacja 1.1
instrukcja Steve'a (tryb solo)
fanowska mapa Polski (pdf do wydruku na A4 i zlepienia)
fanowska mapa Polski (png do wydruku na A1)