"Moje układanki 1. Ćwiczenia sylabowe do nauki czytania" to pomoc edukacyjna dla dzieci uczących się czytać. Program przeznaczony jest głównie dla przedszkolaków i uczniów zerówek, rozpoczynających naukę czytania oraz dla dzieci z dysleksją, ponieważ może służyć jako pomoc w terapii zaburzeń komunikacji językowej. Dzięki tym ćwiczeniom dzieci mogą uczyć się czytania w najłatwiejszy sposób i najbardziej naturalny dla nich sposób, czyli sylabami.
Zestaw "Moje układanki 1. Ćwiczenia sylabowe do nauki czytania" zawiera materiał podzielony zgodnie z kolejnymi etapami symultaniczno-sekwencyjnej metody wczesnej nauki czytania profesor Jagody Cieszyńskiej. Jest uzupełnieniem serii "Moje Sylabki" i pozwala na zwielokrotnienie ćwiczeń - powtarzanie jest niezbędne w nauce czytania.
W tym zestawie prezentowane są dziecku wyrazy zbudowane z dwóch sylab otwartych, czyli zakończonych na samogłoskę. Tak skonstruowane sylaby są dla dzieci uczących się czytać najłatwiejsze dla percepcji poprzez analizator wzrokowy i słuchowy.
Cały zestaw "Moje układanki 1. Ćwiczenia sylabowe do nauki czytania" zapakowany jest w teczkę formatu A4. Składa się z 21 kompletów. W skład każdego kompletu wchodzą obrazek, przecięty obrazek z podpisem, podpis – cały wyraz do czytania globalnego, sylaby – wyraz rozcięty zgodnie z podziałem na sylaby. Obrazki przedstawiają rzeczowniki z otoczenia dziecka, co jest o tyle przydatne, że prosto dziecku identyfikować przedmioty, a tym samym zapamiętywać określające je litery. Do zestawu dołączono również obszerną instrukcję obsługi.
Układanki są skonstruowane tak, aby w formie zabawy wykorzystać wszystkie możliwości dziecka. Charakteryzują się większą czcionką, współczesnymi ilustracjami, prostym i praktycznym układem graficznym.
Zestaw został wydany przez Wydawnictwo WiR – tworzące publikacje dla logopedów, terapeutów i osób pracujących z dziećmi zarówno w szkole, jak i w domu. WiR publikuje pomoce edukacyjne, pomoce do terapii dzieci, pomoce do terapii umysłowej osób dorosłych, jak również szkolenia i webinary. W publikacjach WiR kładzie nacisk na oryginalność i nowatorskie podejście do tematu, zasadność metodyczną, poprawność merytoryczną, a także urozmaiconą i ciekawą szatę graficzną.
Autorkami publikacji są mgr Agnieszka Fabisiak-Majcher - logopeda, surdopedagog, certyfikowany terapeuta Manualnego Torowania Głosek i dr Elżbieta Ławczys -językoznawca, logopedka, autorka pomocy pedagogicznych do nauki czytania i stymulacji rozwojowej.