Wydawnictwo Edycja Świętego Pawła
Edycja Świętego Pawła
Początki Edycji Świętego Pawła związane są ściśle z działalnością paulistów. W roku 1934 ks. Robaldo i ks. Rawina z polecenia błogosławionego Jakuba Alberione (założyciela Towarzystwa Świętego Pawła) przybyli z Włoch do Polski. Początkowo zamieszkali w Warszawie, jednak w roku 1936 przenieśli się do Częstochowy. Już podczas pobytu w Warszawie pauliści drukowali Ewangelie z komentarzami. Potem, w Częstochowie otwarli małą drukarnię. Wydali wtedy nie tylko liczne wznowienia Ewangelii, ale także dwadzieścia innych książek. Niestety nadeszła wojna, a następnie lata totalitaryzmu, co skutecznie uniemożliwiło paulistom dalszą działalność. Wrócili więc do Włoch, a drukarnię skonfiskowano.
W 1976 roku (Przełożony Generalny Towarzystwa Świętego Pawła) zdecydował, by wskrzeszono zgromadzenie w Polsce. Ks. innocenzo Dante, któremu zlecono tę misję, podjął starania, by prawnie zarejestrowano w Polsce Towarzystwo Świętego Pawła i jego wydawnictwo. Już w 1979 roku, pomimo niewielkiego stanu osobowego, a także braku struktur organizacyjnych, pauliści rozpoczęli (po trzydziestu trzech latach przerwy) działalność wydawniczą w Polsce.
Wydawnictwo Edycja Świętego Pawła dawniej funkcjonowało pod nazwą Edycja Paulińska. Nazwę obecną przyjęło w roku 1992. W swej strukturze posiada kilka sektorów:
audio (a od 1995 roku pojawiają się tu też płyty kompaktowe),
filmowy (od 1985),
mini-mediów (od około 1987 roku - serie kartek pocztowych, książeczki z sentencjami, plakaty, papeterie, kalendarze),
wydawnictw książkowych (od 1989 roku).
Książki wydawnictwa Edycja Świętego Pawła są tekstami chrześcijańskimi. W ofercie znajdziemy wznowione wydania Pisma Świętego, Biblię dla dzieci, biografie świętych, przewodniki duchowe, poradniki i wiele innych wartych uwagi pozycji.
Edycja Świętego Pawła posiada też warszawski oddział, który jest równocześnie siedzibą redakcji biblijnej oraz redakcji miesięcznika dla rodzin „Magazyn Familia".
Misją Towarzystwa Świętego Pawła jest głoszenie Ewangelii. Wykorzystują do tego masowe środki przekazu, słusznie uznając, że potęgują one apostolską obecność i nadają jej bezpośredni wymiar społeczny,
Edycja Paulińska była pierwszym w Polsce multimedialnym wydawnictwem katolickim.