CoJaNaTo
(39 produktów)CoJaNaTo
CoJaNaTo specjalizuje się w wydawaniu książek o zdrowiu i kobiecości, rodzicielstwie w duchu porozumienia bez przemocy, motywujących poradników i najlepszej literatury dziecięcej. W 2020 roku wydawnictwo obchodziło swoje 10-lecie. Już sama historia jego powstania jest niezwykle inspirująca i zachęcająca do zapoznania się z jego szczególną ofertą. Historia CoJaNaTo jest bowiem ściśle związana z osobistą historią założycielki wydawnictwa, a także takimi zagadnieniami jak odzyskiwanie kontroli nad swoim życiem, wsparcie i wznosząca energia innych kobiet, siostrzeństwo i osobista siła.
Wydawnictwo CoJaNaTo powstało w 2010 roku, gdy jego założycielka, Blanka Łyszkowska, zarejestrowała działalność w Urzędzie Gminy Praga Południe w Warszawie dzięki dotacji z Urzędu Pracy. Właścicielka sama przyznaje, ze nie miała niezbędnych kompetencji ani funduszy, sieci kontaktów i specjalistycznej wiedzy o rynku wydawniczym w Polsce. Sama próbowała uporać się z osobistymi problemami i niejako znaleźć swoje miejsce w świecie, a co za tym idzie - przynależność i sensu. W żmudnym procesie odzyskiwania siebie ogromną rolę odgrywały dla niej książki. Tak powstało wydawnictwo, którego oferta niesie teraz pomoc innym.
Wielką inspiracją dla Blanki Łyszkowskiej o była swoista biblia kobiecego zdrowia, czyli kultowe "Ciało kobiety, mądrość kobiety" dr Christiane Norhrup - w 2019 roku CoJaNaTo przygotowało trzecie polskie wydanie tego tytułu. Wraz z tą książką pojawiły się w życiu kobiety i to im poświęcona jest spora część oferty wydawnictwa, które jak żadne inne w Polsce dostarcza czytelniczkom wielu niezwykle cennych lektur. Wśród autorek wydawanych przez CoJaNaTo znajdują się między innymi: Jane Nelsen, Eline Snel, Ina May Gaskin, Celine Alvarez, Nelly Radwanowska-Amejgag, Agnieszka Kozak, Simone Rudy, Sandry Cabot, i wiele innych.
Wśród książek wydawnictwa znajdują się również te dedykowane rodzicielstwu - idee Porozumienia bez Przemocy pozwoliło CoJaNaTo znaleźć nowy kierunek rozwoju w tematyce wychowawczej i dziecięcej. Ogromną wartością wydawnictwa jest fakt, że nie kieruje się tylko zyskiem i opłacalnością, ale przede wszystkim sensem, użytecznością, inspirowaniem do zmiany, a także aktywnym udziałem w budowaniu więzi między ludźmi i lepszego jutra.