Centrum Metody Krakowskiej
(47 produktów)Centrum Metody Krakowskiej
Centrum Metody Krakowskiej to ośrodek terapeutyczno-szkoleniowy utworzony przez członków Katedry Logopedii krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego oraz dawnego Zespołu Diagnozy i Terapii Języka, działającego dziś pod nazwą Zespół Wczesnego Wspomagania w Ośrodku dla Dzieci Niesłyszących. Twórczynią Metody Krakowskiej i komplementarnej wobec niej metody symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania oraz przewodniczącą zespołu CMK jest prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska.
Metoda Krakowska jest innowacyjnym narzędziem terapii neurobiologicznej dzieci z zaburzeniami genetycznymi i rozwojowymi. Jej głównym założeniem jest postrzeganie rozwoju dziecka jako całościowego procesu, a co za tym idzie - prowadzenie budowy systemu językowego równolegle ze stymulacją wszystkich funkcji poznawczych. System terapii prowadzonej Metodą Krakowską składa się z siedemnastu części, a bazą każdej z nich jest język: kształtowanie systemu językowego i wczesna nauka czytania są więc kluczowe dla całego procesu.
Terapia z zastosowaniem Metody Krakowskiej przynosi wymierne efekty u dzieci w spektrum autyzmu, z Zespołem Downa, Zespołem Aspergera, alalią, afazją, dysleksją, niezakończonym i opóźnionym rozwojem mowy.
Dużą rolę w działalności ośrodka odgrywa wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej, publikujące materiały dydaktyczne wykorzystywane podczas terapii oraz podręczniki dla terapeutów, służące samokształceniu i uzupełnienie informacji zdobytych podczas warsztatów i szkoleń CMK. Książki autorstwa prof. dr hab. Jagody Cieszyńskiej zawierają kompleksowy wykład teoretycznych założeń Metody Krakowskiej oraz neurobiologicznych podstaw rozwoju funkcji poznawczych. Zawarta w nich wiedza jest szczególnie cenna dla psychologów, terapeutów, studentów kierunkowych oraz rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy pragną świadomie współuczestniczyć w terapii.
Książki wydawnictwa Centrum Metody Krakowskiej to także liczne zbiory ćwiczeń przydatnych w nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną oraz czytanki utrwalające zdobytą umiejętność, przykuwające uwagę dzieci atrakcyjną treścią i opracowaniem graficznym. Materiały te sprawdzą się nie tylko w terapii dzieci ze SPE, ale także w roli pomocy naukowej dzieci zdrowych, które uczą się pisać i czytać.