"Dom Gucci" to saga o trzech pokoleniach Guccich, historia wielkich pieniędzy i wgląd za kulisy modowego imperium. To książka o biznesie, skandalach, zdradach i intrygach, którą czyta się jak dobrą powieść. Zainteresuje miłośników mody i marki Gucci, historii rodzinnych, wątków kryminalnych, jak i aspirujących biznesmenów zaciekawionych historią powstania i upadku wielkiej fortuny. Intrygują już same tytuły rozdziałów: Zmiana partnerów, Rozłam, Góra długów, Aresztowania... Dowiedz się, jak potęga mody i szaleństwo pieniędzy doprowadziło do pełnego goryczy upadku.
W 1993 roku marka Gucci znalazła się na skraju bankructwa, do czego przyczyniły się złe decyzje Maurizia Gucciego i jego zamiłowanie do ekstrawagancji. Dwa lata później Maurizio został zastrzelony w drodze do biura. Za zlecenie morderstwa jego byłą żonę Patrizię Reggiani Martinelli skazano na 29 lat więzienia. Jaki miała motyw? Czy chodziło o to, że wydatki Maurizia wymknęły się spod kontroli? Może chodziło o to, że jej eks zamierzał poślubić swoją kochankę Paolę Franchi? A może w ogóle tego nie zrobiła?
"Dom Gucci" to historia kultowej marki modowej, opowieść o toskańskim temperamencie i autorskim przepisie na sukces. Guccim nie można odmówić talentu do tworzenia ponadczasowych luksusowych towarów. Choć u sterów władzy widzieliśmy mężczyzn, kobiety z rodu Guccich również odegrały w rodzinnym imperium istotną rolę, często chwytały za pióra, jak na przykład Patrizia Gucci i Pitricia Gucci. Ich dom mody nieraz chwiał się w posadach, jednak skandale, afery i procesy szły w niepamięć. Odradzanie po kryzysach miało jednak swój kres. Po sukcesji przyszedł czas na elekcję, marka jest obecnie spółką zależną francuskiego holdingu.
Książka "Dom Gucci" stała się kanwą do filmu o słynnym włoskim domu mody. Premiera filmu "House of Gucci" w reżyserii Ridleya Scotta zaplanowana jest na koniec 2021 roku, by uczcić stulecie powstania firmy. W rolach głównych zobaczymy Adama Drivera i Lady Gagę.
Historia rodu Guccich została opowiedziana z polotem przez Sarę Gay Forden, specjalizującą się we włoskim przemyśle modowym. Na jej radarze znalazły się m.in. Gucci, Armani, Versace, Prada i Ferragamo. Z Mediolanu przeniosła się do Waszyngtonu, gdzie stanęła na czele zespołu zajmującego się lobbingiem i wyzwaniami, przed którymi stoją duże firmy technologiczne, takie jak Amazon, Facebook i Google.