"Trening umiejętności społecznych. Zestaw kreatywny" to przeznaczony dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat zestaw ułatwiający naukę rozpoznawania, nazywania i skalowania emocji.
Dzięki zawartych w zestawie kartonowym kartom, "Trening umiejętności społecznych. Zestaw kreatywny" sprawdzi się w trakcie przedszkolnych zabaw, ale też w czasie rozmów na temat trudnych sytuacji i związanych z nimi uczuć i w czasie ćwiczeń kompetencji społecznych. Można pracować z zestawem w przedszkolu, podczas zajęć dodatkowych, ale też w czasie wolnym, w domu, opiekunowie mogą traktować to jako naukę przez zabawę.
Można stosować zestaw zarówno według dołączonej instrukcji, ale terapeuci, nauczyciele i rodzice mogą również dostosowywać ćwiczenia do stopnia rozwoju dziecka.
W zestawie znajduje się, oprócz wspomnianej instrukcji 48 kartonowych kart z różnymi wariantami oczu i ust (do układania), 24 twarze z emocjami (do wycinania), 4 plansze do komponowania twarzy, 12 zarysów twarzy i 12 zarysów postaci, 4 karty z katalogiem uczuć, emocji i sytuacji, 9 kart z katalogiem ubrań, 40 zarysów postaci do ubierania, 9 plansz do skalowania emocji i sytuacji.
"Trening umiejętności społecznych. Zestaw kreatywny" składa się z aż 162 elementów, które można w różny sposób kreatywnie wykorzystywać. Obrazki są kolorowe i sugestywne. Zestaw zapakowany jest w wygodną teczkę, dzięki której elementy łatwo przechowywać w porządku i nie są narażone na zgubienie.
Zestaw został wydany przez Wydawnictwo WiR – tworzące publikacje dla logopedów, terapeutów i osób pracujących z dziećmi zarówno w szkole, jak i w domu. WiR publikuje pomoce edukacyjne, pomoce do terapii dzieci, pomoce do terapii umysłowej osób dorosłych, jak również szkolenia i webinary. W publikacjach WiR kładzie nacisk na oryginalność i nowatorskie podejście do tematu, zasadność metodyczną, poprawność merytoryczną, a także urozmaiconą i ciekawą szatę graficzną.
Autorką zestawu jest Anna Jarosz-Bilińska, psycholożka i oligofrenopedagożka, autorka książek z zakresu kompetencji społecznych oraz myślenia przyczynowo-skutkowego. Dzięki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i prowadzeniu warsztatów, proponuje dzieciom i nauczycielom sprawdzone ćwiczenia i działania terapeutyczne. Jarosz-Bilińska interesuje się również sztuczną inteligencją i nowymi technologiami, w ramach których pomaga tworzyć narzędzia terapeutyczne.