Donald Trump urodził się w 1946 roku, jest przedsiębiorcą, osobowością telewizyjną, a w latach 2017-2021 był prezydentem Stanów Zjednoczonych. W 1971 roku przejął rodzinną firmę, wkrótce zmieniając jej nazwę na The Trump Organization. W czasie swojej kariery jako przedsiębiorca zajmował się głównie nieruchomościami. Pierwszym spektakularnym sukcesem Trumpa była renowacja hotelu Commodore na Manhattanie w 1978 roku, a w 1983 roku ukończona została budowa Trump Tower.
W 2015 roku Donald Trump znalazł się na 72. miejscu listy najbardziej wpływowych ludzi świata dwutygodnika Forbes. Już rok później przeskoczył na miejsce drugie, a jednocześnie, z majątkiem wartym 4,5 miliarda dolarów, sklasyfikowany został na 324. miejscu listy najbogatszych na naszej planecie.
Trump zgromadził astronomiczny majątek poprzez budowanie i zarządzanie nieruchomościami. Jako przedsiębiorca radził sobie fantastycznie: nos do interesów, umiejętności negocjacyjne, nieugiętość, profesjonalizm, zapał i rozmach, a to tylko część atrybutów, których kombinacja zaowocowała olbrzymim sukcesem po szyldem TRUMP.
W książce The Art of the Deal, czyli sztuka robienia interesów Donald Trump, na podstawie własnych doświadczeń, formułuje rady dotyczące skutecznego działania w branży nieruchomości oraz szeroko pojętym biznesie. Nie są to porady rewolucyjne, raczej takie, które prawdopodobnie zna każdy biznesmen, jednak w czasie, kiedy książka wychodziła po raz pierwszy (w roku 1987) mogły być rewolucyjne - wykorzystuj zalety pracowników, polegaj na instynkcie, znaj swoją branżę, nie przepłacaj. W książce Donald Trump opisuje również, krok po kroku, co zrobić, by osiągnąć zwrot z inwestycji, jak wygląda jego tydzień (w latach osiemdziesiątych jego dni wypełniały rozmowy telefoniczne z potencjalnymi klientami i inwestorami, mnóstwo spotkań, podejmowanych decyzji).
Donald Trump w książce The Art of the Deal mówi o tym, że w toku doświadczeń przekonał się, że w jest szczególnie dobry w dwóch obszarach - w pokonywaniu przeszkód i w motywowaniu zdolnych ludzi do wykonania możliwie najlepszej pracy. Na pewno warto przeczytać The Art of the Deal, by przybliżyć sobie sposób myślenia jednego z najefektywniejszych biznesmenów drugiej połowy XX wieku.