Moleskine
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka dzisiaj
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka dzisiaj
Wysyłka dzisiaj
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Wysyłka jutro
Pisarze, rysownicy, projektanci, studenci, biznesmeni – wszystkich ich łączy to, że czasem muszą coś zanotować. A często i to, że swoje notatki prowadzą w zeszytach firmy Moleskine, włoskiego przedsiębiorstwa, które słynie na świecie z produkcji bardzo dobrej jakości notesów.
Początkowo charakterystyczne notesy w szytej, zwykle czarnej oprawie, zamykane na elastyczną taśmę, produkowane były przez małe włoskie fabryczki, często rodzinne, a ich dystrybucją zajmowały się paryskie sklepy papiernicze, odwiedzane przez międzynarodową awangardę intelektualną i artystyczną. Dzięki temu, że używali ich Vincent van Gogh, Ernest Hemingway, Pablo Picasso, czy Ernest Hemingway, były bardzo poszukiwane i cenione w środowisku, jednak, na skutek rozpowszechnienia wielkich, maszynowych produkcji, w 1986 roku ostatnia manufaktura produkująca te rozpoznawalne notatniki, zakończyła działalność, a notesy stały się nieosiągalne.
W połowie lat 90, Maria Sebregondi zaproponowała firmie Modo&Modo produkcję notesów. Zaczęto wtedy produkować notatniki pod nazwą Moleskine – jak nazwał je Bruce Chatwin, spisując w 1987 roku swoją książkę The Songlines na jednym z takich notesów.
Od 1998 roku Moleskine funkcjonuje na całym świecie, produkując notesy reporterskie, telefoniczne, do prowadzenia dziennika, kalendarzowe. W latach 90 produkowano około 30 000 notebooków rocznie, dystrybuując swoje produkty w całej Europie, a w 2004 roku notebooki Moleskine zaczęły być eksportowane do Japonii, skąd rozpoczęła się dystrybucja na całą Azję. Do 2012 roku były notatniki były dostępne już w ponad dwudziestu tysiącach sklepów w prawie stu krajach.
Firma Moleskine koncentruje się na piśmie ręcznym, jako wyrazie ludzkiej cywilizacji, zdając sobie równocześnie sprawę, że w erze technologicznej nie jest to zwykła dla współczesnego człowieka czynność. Dlatego koncentruje się na dostarczaniu najwyższej klasy materiałów, z których tworzone są notatniki, kalendarze i planery – dzięki czemu pismo odręczne, które zostawia się na kartach notesu, jest tym bardziej osobiste i piękne, niosąc ze sobą historię, myśli i uczucia w formie niedostępnej dla pikseli na ekranie.
Moleskine oferuje zarówno gładkie notatniki, jak i takie w linie i czy w kratkę, a okładki są zarówno tradycyjne, czarne, ale też kolorowe – jednobarwne lub we wzory. Pełna gama asortymentu firmy jest niemal nieograniczona.







