"Historyjki logopedyczno-edukacyjne. Papuga Aga Opowiada. Część 2" to zestaw 10 historyjek obrazkowych, złożonych z 4 elementów. Dzięki ćwiczeniom logopedycznym terapeuci i rodzice mogą pracować nad leczeniem wad wymowy, związanych zarówno ze zmianami anatomicznymi, wolniejszym rozwojem psychomotorycznym i emocjonalnym dziecka, ale też używać zestawów w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera, dziećmi jąkającymi się, niedosłyszącymi czy dyslektykami.
Historyki można wykorzystać w terapii logopedycznej i zabawach ogólnorozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Kształtują one zdolność logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego, rozwijają zasób słownictwa czynnego i biernego, usprawniają gramatykę i składnię, rozwijają umiejętność opowiadania i narracji, wpływają na rozwój wyobraźni oraz służą utrwalaniu prawidłowej wymowy. Stanowią również świetną zabawę, kiedy dzieci wymyślają kolejne przygody bohaterów obrazków.
Zestaw "Historyjki logopedyczno-edukacyjne. Papuga Aga Opowiada. Część 2" składa się z książeczki, w której znajdują się krótkie opowiadania związane z historyjkami wraz ze zbiorem wyrazowym dla każdej z historyjek oraz zestaw pytań, dotyczących słów, w których znajdują się ćwiczone głoski – w przypadku tej części s, z, c i dz.
Ponadto w zestawie znajduje się dziesięć historyjek, ilustrowanych kolorowymi obrazkami, na których pogrubieniem zaznaczono w nich wyrazy z ćwiczonymi głoskami. Całość zapakowana jest w kartonowe pudełko, dzięki któremu zestaw może być w porządku przechowywany, a ryzyko zagubienia jego elementów zmniejsza się. Warto sięgnąć również po pozostałe zestawy – "Papuga Ada opowiada. Część 1 - ś, ź, ć, dź”, "Papuga Ada opowiada. Część 3 - sz, ż, cz, dż”, "Papuga Ada opowiada. Część 4 - l, li, r" czy kolorowanki do zestawów, które na pewno przyniosą podopiecznym mnóstwo radości.
Zestaw został przygotowany przez Marzenę Piętkę, neurologopedkę, prowadzącą terapię logopedyczną dla dzieci m. in. z dysleksją, afazją, niedosłuchem, jąkaniem, opóźnionym rozwojem mowy oraz z różnymi wadami wymowy. Marzena Piętka posługuje się w pracy Metodą Krakowską, a ponadto prowadzi zajęcia, w czasie których uczy ich czytać Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną profesor Jagody Cieszyńskiej.
Wydawca zestawu, KOMLOGO, to wydawnictwo logopedyczne, w którym każdy pedagog, psycholog dziecięcy, logopeda może wyposażyć się w narzędzia i akcesoria niezbędne w pracy, wspomagające procesy terapii zaburzeń mowy oraz terapii schorzeń psychofizycznych.