Na czym polega sukces najsłynniejszych marek na świecie? Dlaczego niektóre firmy upadają, a inne pozostają na szczycie? Jak to się dzieje, że z niektórych małych marek powstają międzynarodowe korporacje wpływające na nasze codzienne życie?
Na te i wiele innych pytań stara się odpowiedzieć w swojej książce "Wojny biznesowe. Opowieści o rywalizacji najsłynniejszych marek na świecie" David Brown.
Poprzez analizę strategii marketingowych stara się wysnuć wnioski i pokazać, co stoi za sukcesami i porażkami najpopularniejszych marek. Największe rywalizacje w historii: iPhone kontra BlackBerry, Adidas kontra Puma, Fender kontra Gibson, H&M kontra Zara.
David Brown wykorzystując kultowe, strategiczne zagrywki i rady autora "Sztuki wojennej" - Sun Zi - pokazuje, jak się rodzą potęgi marketingowe i skąd wyrastają największe koncerny. Autor pokazuje jak wyrastają najpotężniejsze firmy, w jaki sposób pokonują rywali, jak tworzą innowacyjne plany oraz w jaki sposób dostosowują się do zmiennych oczekiwań społeczeństwa, a tym samym konsumenta.
Jaki jest ich cel? Przede wszystkim być kilka kroków przed konkurencją, aby pozostać triumfalnym tytanem w swojej branży.
"Wojny biznesowe. Opowieści o rywalizacji najsłynniejszych marek na świecie" to niezwykle ekscytujące historie biznesowe, ale także pouczające materiały dla przedsiębiorców. Opisane przez Davida Browna wydarzenia dają bezcenne lekcje: determinacji, kreatywności, cierpliwości, finezji, wytrwałości oraz wielu innych cech, które okazują się niezbędne w tworzeniu oraz prowadzeniu firmy na szczyt.
David Brown - autor książek biznesowych oraz prowadzący podcasty Business Wars i Business Wars Daily. Jest też współtwórcą i gospodarzem stanowego program informacyjnego Texas Standard, a wcześniej prowadził nagradzaną radiową audycję biznesową Marketplace. Dziennikarstwem radiowym zajmuje się od ponad trzydziestu lat, uzyskał stopień doktora w zakresie dziennikarstwa na Uniwersytecie Teksańskim w Austin oraz w zakresie prawa na Uniwersytecie Waszyngtona i Lee.
Dziennikarz w swojej książce "Wojny biznesowe. Opowieści o rywalizacji najsłynniejszych marek na świecie" wysnuwa wnioski, które mogą okazać się niezwykle przydatne zarówno freelancerom, jak i dyrektorom międzynarodowych korporacji.