"Tytus, Romek i A'Tomek. Kolekcja 25 ksiąg" - must-have każdego fana polskiego komiksu!
Tego tercetu nie trzeba przedstawiać nikomu, kto dorastał w Polsce drugiej połowy XX wieku: perypetie krnąbrnego, lecz niezwykle sympatycznego szympansa i usiłujących uczłowieczyć go harcerzy bawią i uczą czytelników już od 1957 roku. Serię powieści graficznych "Tytus, Romek i A'Tomek" Henryka Jerzego Chmielewskiego, znanego jako Papcio Chmiel, śmiało można określić mianem kultowej. Wydawnictwo Prószyński i Spółka oddaje do rąk fanów jej specjalną edycję: pakiet 25 tomów, umieszczonych w efektownym pudełku.
Całość znakomicie sprawdzi się jako prezent dla kolekcjonera, młodego fana komiksów przygodowych lub czytelnika pamiętającego Tytusa z własnych dziecięcych lub nastoletnich czasów - bo ani poczucie humoru i styl autora, ani fabuły kolejnych historii nigdy się nie starzeją!
O czym jest seria komiksów "Tytus, Romek i A'Tomek"?
Główny bohater historii - Tytus de Zoo, małpa powołana do życia przez rysownika Papcia Chmiela - poznaje ziemskie realia pod przewodnictwem dwóch harcerzy, Romka i A'Tomka. Chłopcy starają się uczłowieczyć szympansa, przybliżając mu różne dziedziny nauki oraz podróżując w miejscu i czasie. Warto zaznaczyć, że informacje naukowe przemycane w treści komiksów są w 100% prawdziwe - oprócz wspaniałej rozrywki lektura zapewnia więc także wartość edukacyjną.
Tytus emanuje zapałem i ciekawością świata; choć bywa krnąbrny i lubi płatać figle, nie sposób odmówić mu uroku osobistego i wielkiego serca. Jego towarzysze potwierdzają popularną opinię o tym, że "przeciwieństwa się przyciągają" - przywódca grupy, zasadniczy i inteligentny A'Tomek, wykazuje duże zaangażowanie w misję uczłowieczenia Tytusa. Romek jest wobec niej wyraźnie sceptyczny, często nie doceniając możliwości swojego człekokształtnego kompana.
Niezwykle ważną postacią Tytusowego uniwersum jest sam Papcio Chmiel, który pojawia się na kartach komiksu jako cameo. To właśnie Papcio sprowadził na Ziemię Tytusa, który wyskoczył z rysunku jego autorstwa; w dalszych tomach artysta wspiera swojego podopiecznego, dorysowując mu potrzebne w danej chwili atrybuty, a wobec całej trójki pełni rolę mentora. Chłopcy często korzystają także z pomocy szalonego profesora T.Alenta, fundatora Instytutu Wszechzbytków, który buduje dla nich fantastyczne pojazdy i wynalazki ułatwiające im osiągnięcie założonych celów.