Ten zbiór zadań został przeznaczony dla uczniów VIII klasy. Jego głównym zadaniem jest rozwijanie i pobudzanie funkcji psychofizycznych poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia. Pomaga w rozwoju spostrzegawczości, słuchu, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, sprawności manualnej oraz logicznego myślenia. Ułatwia uczenie się czytania i pisania, a także liczenia. Dodatkowo wpływa również na koncentrację.
To również dodatkowa okazja, by zainteresować dziecko nauką. Część zamieszczonych w książce zadań podejmuje tematykę, którą uczeń poznaje na lekcjach biologii, matematyki, historii, języka polskiego, języka angielskiego, geografii, chemii, fizyki, wiedzy o społeczeństwie oraz edukacji dla bezpieczeństwa. W ten sposób zbiór dodatkowo przygotowuje dzieci na wyzwania, jakie pojawią się w szkole. Książka należy do serii wydawniczej, w której można znaleźć również zadania przeznaczone dla uczniów innych klas. Przejrzysta forma ćwiczeń z tych książek znacznie ułatwia skupienie się na ich treści.
Wydawnictwo Harmonia pomaga nauczycielom i terapeutom w opiece nad dziećmi o specjalnych potrzebach. Uwzględnia wymagania pracy z niepełnosprawnymi uczniami. Pomaga w przedszkolu, a także w szkole. Wspiera również rodziców w wychowywaniu dzieci. Karty pracy, zbiory zadań, scenariusze zajęć, historie obrazkowe lub społeczne, bajki psychoterapeutyczne, materiały grafomotoryczne, testy do badania mowy, gry logopedyczne oraz publikacje naukowe znajdą zastosowanie w warunkach domowych, ale także podczas zajęć terapeutycznych.
Wydawnictwo od lat wspiera dzieci z problemami rozwojowymi ze szkół w całej Polsce. Odpowiednio opracowane materiały edukacyjne pomagają w sprawnym pozyskiwaniu wiedzy. Ułatwiają również pracę nauczycielowi. Publikacje naukowe sprawdzą się w gabinetach logopedycznych i terapeutycznych. Dzięki wieloletniej współpracy ze znanymi pedagogami oraz naukowcami wydawnictwo oferuje materiały edukacyjne wysokiej jakości. Trafia do uczniów różnych klas, pomagając im w pokonaniu problemów, stających im na drodze do sprawnego pozyskiwania wiedzy.