Zeszyty serii "Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu" przeznaczone są dla dzieci zagrożonych dysleksją, ze skrzyżowaną lateralizacją i takich z trudnościami w nauce języka. Będą przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej, w trakcie codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole. Dzięki zadaniom z zeszytów ćwiczeń, dzieci rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
"Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu 8. Analiza i synteza wzrokowa. Materiał tematyczny" to kolejny zeszyt ćwiczeń z tej serii. Znajdują się tu ćwiczenia, w których dziecko powinno nazwać prezentowany na obrazku przedmiot i porównać jego dwie wersje, a następnie odpowiedzieć na pytania: czego nie ma? czym się różni? co jest inaczej narysowane? dlaczego tak? Składany przez dziecko obrazek można ułożyć pod ilustracją, a następnie, po nauce składania z pamięci, może przykleić obrazek pod odpowiednim wzorem.
W zestawie ćwiczeń "Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu 8. Analiza i synteza wzrokowa. Materiał tematyczny" znajdują się zadania w których dziecko ma za zadanie dorysować brakujący element (20 stron), ma za zadanie odnaleźć elementu różniące obrazki (10 stron), ma za zadanie dorysować brakujący element (wersja trudniejsza – 10 stron), złożyć obrazek według wzoru (14 stron) i ułożyć obrazek z podanych elementów (3 strony).
Zeszyt ćwiczeń składa się ze 128 stron, perforowanych, czarnobiałych w miękkiej oprawie, formacie A4.
Autorką zestawu jest Agnieszka Bala, logopedka, specjalistka surdologopedii, pedagożka specjalna, terapeutka zaburzeń rozwojowych, nauczycielka wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, specjalistka Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania.
Ćwiczenia serii "Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu" zawierają ćwiczenia, które uczą dzieci dostrzegania szczegółów obrazków, a następnie analizowania ich elementów według schematu rysunku oraz samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych. Proste rysunki pozwalają dzieciom tworzyć nowe obrazki za każdym razem, dorysowując różne elementy, zarówno na podstawie obrazków, zawartych w zeszycie ćwiczeń, jak i wykorzystanych w ćwiczeniach sekwencjach słuchowo-ruchowych, kiedy dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia dziecku, który obrazek będzie ono rysować dorysowując elementy do podstawowego wzoru. Seria polecana jest przez profesor Jagodę Cieszyńską, polską psycholożkę, logopedkę i poetkę, profesor Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie i twórczynię tzw. metody krakowskiej w terapii dzieci.
Zestaw opublikowany został nakładem Wydawnictwa Arson, które od 2007 roku działa na rynku, oferując szeroki wybór pomocy dydaktycznych i logopedycznych, by wspierać prawidłowy rozwój dziecka. Produkty wydawnictwa są najwyższej jakości technologicznej i merytorycznej.