Seria World of Warcraft
World of Warcraft
Seria "World of Warcraft" to wyjątkowy cykl książkowy różnych autorów literacko rozwijający uniwersum Warcrafta - legendarnych, bestsellerowych i wielokrotnie nagradzanych gier komputerowych wydawanych przez Blizzard Entertaiment, których akcja toczy się w fikcyjnych światach Azeroth i Draenor zamieszkanych przez ludzi, gnomy, elfy, krasnoludy, orkowie i inne fantastyczne rasy.
Czerpiący z bogatego dorobku fantastyki Warcraft to prawdziwy popkulturowy fenomen, w ramach którego powstały już gry, powieści, książki, gry planszowe, gadżety oraz adaptacje filmowe zdobywające serca kolejnych pokoleń odbiorców. Sama seria gier wideo należy do najbardziej dochodowych w historii - od 2018 roku osiągnęła przychody w wysokości 11,2 miliarda dolarów.
Wśród książek z serii "World of Warcraft" znajdują się powieści autorstwa takich pisarzy, jak Aaron Rosenberg, Christe Golden, Madeleine Roux, William King, Richard A. Knaak i wielu innych. Każda z nich nie tylko poszerza wiedzę tego kultowego fantastycznego uniwersum, ale również wciąga bez reszty doskonale napisanymi historiami. Powieści są pełne smaczków nawiązujących do oryginalnych gier, ale ich znajomość nie jest konieczna, żeby czerpać satysfakcję z lektury. To po prostu świetna literacka rozrywka pełna fantastycznych przygód, ciekawych postaci i niesamowitych wydarzeń.
Dajcie się wciągnąć w wyjątkowy cykl opowieści o magii, wojnie i bohaterstwie - w świat Azerothu i Dranoru, do odwiecznego konfliktu między ludźmi a orkami, demonicznej magii i przygód przekraczających granice wyobraźni.
Wszystkie książki z serii zostały wydane przez Blizzard Entertainment w nowej, kolekcjonerskiej szacie graficznej.
Najlepiej sprzedające się książki z serii "World of Warcraft" to:
"Przez mroczny portal" - starzejący się szaman Ner'zhul przejmuje kontrolę nad Hordą Orków i ponownie otwiera Mroczny Portal, przez który przedostają się do Azeroth okrutni wojownicy - do walki z inwazją ruszają arcymag Khadgar i przywódca sił Przymierza Turalyon
"Narodziny hordy" - opowieść o cenie, jaką Horda orków musiała ponieść za kilka wyniszczających wojen przeciwko swemu odwiecznemu wrogowi, Przymierzu oraz ich tajemniczej przeszłości, zanim jeszcze stali się machiną nienawiści i zniszczenia
"Przebudzenie cieni" - historia konsekwencji rzezi, jakiej dopuściła się Sylwana Bieżywiatr, a która odcisnęła piętno na ludach Azeroth, zarówno wśród Przymierza, jak i Hordy...
"Zbrodnie wojenne" - przywódcy z całego świata gromadzą się w legendarnej Pandarii, gdzie Garrosh jest sądzony za swoje czyny, podczas gdy mroczne siły z Azeroth zagrażają życiu wszystkich zebranych na procesie
"Fale ciemności" - do walki o losy swoje i świata stają Orgrim Zgładziciel i Anduin Lotharu, a tym rozpoczyna się kolejny rozdział odwiecznej walki między Hordą Orków a Przymierzem