Kroniki Czarnej Kompanii
Powrót Czarnej Kompanii. Czarna Kompania. Tom 3
Kroniki Czarnej Kompanii
Zagłada Czarnej Kompanii. Czarna Kompania. Tom 9-10
Kroniki Czarnej Kompanii
Kroniki Czarnej Kompanii
"Kroniki Czarnej Kompanii" to seria, która zrewolucjonizowała fantasy! Nowe wydanie opublikowane przez Dom Wydawniczy Rebis to wspaniałe, zbiorcze tomy jednej z najważniejszych i najwspanialszych sag fantasy w dziejach!
Cykl zaczyna się, kiedy na wolność wydostaje się Pani, pochowana przed wiekami w Krainie Kurhanów żona Dominatora. Towarzyszy jej czarowników zwanych Schwytanymi. Jeden z nich, Duszołap, w mieście Beryl wynajmuje Czarną Kompanię – tytułowy oddział najemników.
Odtąd los kompanii wiedzie ją w jedną i drugą stronę, bo w wyniku niesamowitego zbiegu okoliczności okazuje się, że stanąć mogą po przeciwnej stronie konfliktu między dwiema wielkimi, magicznymi siłami. Poza uczestnictwem w bieżących działaniach wojennych Kompania ma jeszcze jeden cel - dotrzeć do miejsca, z którego pochodzi, do Khatovaru, aby odkryć swoje własne początki.
Tak zaczyna się fascynująca opowieść, będąca "Kronikami Czarnej Kompanii".
Glenn Cook, twórca cyklu Czarna Kompania, urodził się w 1944 roku. Marzył o byciu pilotem F4, jednak trafił do Marine Corps. Doświadczenia z armii przekłada na karty książek pisząc o braterstwie walki i frontach i działaniach wojennych. Pierwszą książkę opublikował w 1970 roku, a pierwsza z cyklu Czarna Kompania ukazała się w 1984 roku.
W skład serii wydanej w zbiorczych tomach wchodzą:
"Kroniki Czarnej Kompanii" - Ciemność walczy z mrokiem, a pokryci bliznami najemnicy z Czarnej Kompanii bezwzględnie wykonują swą robotę. Pogrążone w wojnie krainy z nadzieją oczekują wypełnienia pradawnego proroctwa, wieszczącego narodziny Białej Róży, która może odmienić losy świata. W wypełnieniu proroctwa lub w jego zniweczeniu kluczową rolę może odegrać Czarna Kompania. Kogo będzie stać, by zdobyć lojalność ostatniej z odwiecznych Kompanii? (tomy 1-3)
"Księgi Południa" - po wyniszczającej bitwie pod Wieżą Uroku Konował, chcąc odnaleźć zaginione Kroniki, prowadzi resztki towarzyszy na południe. Tu jednak natrafiają na nowego wroga - Władcy Cienia to przerażające istoty, nurzające się w mroku i rozpaczy. W starciu z nimi Kompania ponosi straszliwą klęskę. Tymczasem ci, którzy poszli inną drogą - Milczek, Kruk, Pupilka muszą ponownie stawić czoło duchowi Dominatora, którego ktoś próbuje wciąż oswobodzić (tomy 4-6).
"Port Cieni" - Żołnierze Czarnej Kompanii nie zadają pytań, tylko biorą zapłatę. A jednak to, że są faworytami Pani oznacza, że ściągają niewłaściwą uwagę i sprawia, że stają się celem, zwłaszcza Konował, kronikarz Kompanii - jedyny człowiek, który został osadzony w Wieży Pani i powrócił z niej niezmieniony (tom 1.5).
"Powrót Czarnej Kompanii" - Czarna Kompania odbija z rąk Władców Cienia twierdzę Burzogard. Wyczerpana długim oblężeniem, nękana potężną magią garstka straceńców kładzie na szali swe dusze i głowy. Konował, Pani, Murgen i reszta braci na drodze do upragnionego Khatovaru natyka się na wojska zdrajcy Mogaby i mury Przeoczenia, największej twierdzy świata. A kiedy słabnie bariera między światami, do gry wchodzi nowy makabryczny przeciwnik (tomy 7-8).
"Zagłada Czarnej Kompanii" - Ocalali członkowie Kompanii potajemnie przegrupowują siły w Taglios. Ich celem jest uwolnienie braci uwięzionych pod równiną lśniącego kamienia. Przez lata żaden z członków Czarnej Kompanii nie ginie w bitwie, jednak Konował wie, że taka sytuacja nie może trwać wiecznie. Atak dawnego wroga przy Bramie Cienia, wywoła łańcuch zdarzeń, który przywiedzie Kompanię na skraj przepaści (9-10).