Seria Droga Szamana
Droga Szamana
"Droga Szamana" to cykl powieści, których akcja rozgrywa się w Barlionie, wirtualnym świecie pełnym potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek, wielkich walk i rozgrywek dyplomatycznych. Gracze, uczestniczący w świecie Barliony, przez całe miesiące zamknięci są w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu. W zamian za to levelowują swoje postacie i zdobywają kolejne osiągnięcia. W tym wirtualnym świecie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu.
Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary – ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym świecie. Jednym z nich jest główny bohater cyklu "Droga Szamana" - Dmitrij Machan, skazany na osiem lat więzienia i odpracowujący je w Barlionie.
Autor cyklu, Wasilij Michajłowicz Machanienko, urodził się w 1981 roku w Rosji. Ukończył studia na wydziale fizyki i matematyki w Biełogrodzie, następnie pracował w Moskwie w branży IT. Swoją pierwszą książkę o perypetiach Szamana i jego towarzyszy, opublikował w 2012 roku na stronie Samizdat. Dała ona początek całej serii, która liczy obecnie siedem tytułów i jest tłumaczona na angielski, niemiecki, czeski, koreański i polski.
W Polsce cykl publikuje Wydawnictwo Insiginis, tłumaczeniem zajmują się Joanna Darda-Gramatyka i Gabriela Sitkiewicz.
Dotychczas ukazały się na rynku polskim:
- "Droga Szamana. Etap 1. Początek" - Dmitrij został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczących życia więźniów – ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy.
- "Droga Szamana. Etap 2. Gambit Kartosa" - Dmitrij Machan musi radzić sobie jako Szaman, na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry.
- "Droga Szamana. Etap 3. Tajemnica Mrocznego Lasu" - Szaman doczekał się wreszcie ponownego procesu, dzięki któremu wypuszczono go do otwartego świata Barliony. Mógłby się teraz nie wychylać i cieszyć względną wolnością do końca odsiadki. Jednak Szamana nic nie powstrzyma… Szybko zostaje przywódcą klanu i zabiera pięćdziesięciu najlepszych graczy kontynentu, by odkryć tajemnice Mrocznego Lasu.
- "Droga Szamana. Etap 4. Zamek Widmo" - głównym celem każdego przywódcy jest pozyskanie bazy operacyjnej nie do zdobycia. Machan, Szaman Najwyższy, przyjmuje propozycję Imperatora, by unicestwić armię Upiorów. Pozornie zwyczajna misja daje początek niespodziewanej lawinie wydarzeń.