Co stoi za sukcesem wielkich marek, które szturmem zawojowały rynek i utrzymują się na nim niezmiennie od lat? Czy istnieje jakiś uniwersalny algorytm, który określa, dlaczego jedna marka odnosi olbrzymi sukces, a inna upada? Jeżeli istnieje taki złoty środek, oznaczałoby to, że nawet średnio rokująca firma ma szansę wzbić się na wyżyny. Bardzo wiele organizacji pretenduje do miana wielkich i wzniesienia się ponad przeciętność, tylko niewielu uzyskuje ten poziom.
"Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm" to efekt wieloletniej pracy autora i współpracującego z nim zespołu badaczy, którzy na przestrzeni ostatnich lat dokonali analizy wielu firm. W tej publikacji zostało przedstawionych jedenaście przykładów takich przedsiębiorstw. Jim Collins rozkłada na czynniki pierwsze drogę do sukcesu takich marek jak między innymi Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Jako przeciwwaga do niekwestionowanych potentatów zostają przedstawione koncerny, którym nie udało się dotrzeć do upragnionego poziomu wzrostu. Zebrane wnioski tworzą doskonałą podstawę do stworzenia prostych i skutecznych zasad, którymi powinni się kierować obecni i przyszli przedsiębiorcy.
Autor stawia tezę, że każda firma ma szansę pokonać stagnację i wznieść się na wyższy poziom. Przeciętność nie jest punktem wyjścia, należy mierzyć wyżej i konsekwentnie podążać ścieżką rozwoju. Wyniki analizy zebranego materiału badawczego, pokazały wiele zaskakujących wniosków, które nie zawsze są zgodnie z powszechnie głoszonymi twierdzeniami. Dzięki temu "Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm" staje się doskonałym podręcznikiem biznesu, pokazującym jak skutecznie zmienić zwykłe miejsce pracy w potężne konsorcjum.
Jim Collins to ceniony badacz i mówca, który skupia się na tematyce zarządzania i rozwoju przedsiębiorstw. Ten znakomity konsultant, któremu zaufało wiele znanych marek, swoją wiedzą i doświadczeniem dzielił się również wykładając na Uniwersytecie Stanforda, inspirując setki przyszłych biznesmenów. "Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm" to jedna z wielu publikacji autora, który za pomocą przystępnego języka, stara się przedstawić swoje refleksje na temat skutecznego prowadzenia firmy ku drodze ciągłego rozwoju.