"Nie każda bajka dobrze się kończy" daje czytelnikowi wyjątkową okazję, by przyjrzeć się bliżej początkom rozwoju branży elektronicznej rozrywki. Tę barwną historię opowiada Ken Williams, jeden z najbardziej rozpoznawalnych programistów gier. Razem z żoną pewnego dnia założył niedużą firmę, a wkrótce małżeństwo zasłynęło przełomowymi tytułami, wciąż doskonale pamiętanymi przez wielu graczy. "Gabriel Knight" lub "Caesar" to klasyczne pozycje, które zapisały się w historii. Sierra dołączyła do legend branży gier, ale jak to zwykle w legendach bywało, także w tej opowieści nie zabrakło czarnych charakterów i złowieszczych spisków.
"Nie każda bajka dobrze się kończy" łączy w sobie autobiografię z analizą historii elektronicznej rozrywki. Ken Williams omawia dawne i współczesne trendy oraz wspomina spotkania z wyjątkowymi ludźmi. Pojawiają się tu również Bill Gates, Steve Jobs oraz Jeff Bezos. W tej opowieści nie brakuje zaskakujących faktów. Autor odkrywa przed czytelnikami mroczne strony elektronicznego biznesu oraz opowiada o szokujących wydarzeniach. Przede wszystkim chce jednak upamiętnić bystrych pasjonatów, dzięki którym wciąż powstają najwspanialsze gry.
Sierra rozpoczęła swoją historię na długo przed tym, gdy Google czy eBay zdominowały elektroniczny świat. Firma tworząca przez 20 lat gry komputerowe stała się wielkim producentem, którego gry podbiły serca graczy. Chociaż przewidywano jej dalszy rozwój, to jednak rzeczywistość zweryfikowała te oczekiwania. Dzisiaj Sierra to już historia, jednak jej legenda wciąż trwa, rozpalając wyobraźnię nie tylko graczy, ale także projektantów gier. Dzięki wyjątkowej książce Kena Williamsa wrócisz do czasów, gdy pierwsze dyskietki otwierały przed użytkownikami bramy do wspaniałych światów, a przygody pikselowych bohaterów dopiero zaczynały wzbudzać zachwyt na całym świecie.
Ken Williams to amerykański programista, a także producent gier, który wpłynął na rozwój elektronicznej rozgrywki. Jako współzałożyciel firmy Sierra przez wiele lat uczestniczył w tworzeniu oraz wydawaniu gier uznawanych obecnie za prawdziwą klasykę. Razem z żoną, Robertą Williams, zasłynął zwłaszcza z serii gier przygodowych, podziwianych przez graczy i krytyków z całego świata. Twórcy byli cenieni za dobre scenopisarstwo oraz projektowanie eksperymentalnej mechaniki.
Dzięki kategoriom "Książki" i "Biografie, wspomnienia, pamiętniki" odkryjesz więcej zaskakujących faktów z historii popkultury!