"Nasze dziecko mówi. Rozważania o rozwoju mowy dziecka" Józefa Porayskiego-Pomsty to znakomita publikacja logopedyczna, którą warto polecić wszystkim logopedom, nauczycielom, pedagogom, wychowawcom, a nawet rodzicom, dbającym o sprawny rozwój umiejętności językowych u dzieci. Ten podręcznik jest znakomitym źródłem wiedzy nie tylko dla osób prowadzących już praktykę logopedyczną, ale także dla studentów. To publikacja o ogromnej wartości merytorycznej, nawiązująca jednocześnie do psychologii i językoznawstwa.
"Nasze dziecko mówi. Rozważania o rozwoju mowy dziecka" - o czym jest książka?
Publikacja Józefa Porayskiego-Pomsty to zbiór rzetelnie opracowanej wiedzy na temat rozwoju mowy u dziecka. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu badawczemu autora i bogatej bibliografii powstał znakomity podręcznik, ułatwiający zrozumienie wielu zagadnień logopedycznych. Znajdziesz tu wiedzę ogólnojęzykoznawczą, przypominając sobie najważniejsze informacje o istocie języka, komunikacji językowej, aktach mowy oraz intencjonalności w komunikacji językowej.
Następnie zdobędziesz informacje o istocie mówienia w ujęciu fonetyczno-fonologicznym. Szczegółowo zapoznasz się z komunikacją znaków językowych i dziecięcymi aktami mowy. Ponadto sprawdzisz, jak przebiega rozwój zdolności dialogowych w mowie dziecka oraz odkryjesz, w jaki sposób otoczenie wpływa na rozwój mowy człowieka. Zwróć uwagę również na rozdział o aktywizacji języka, w którym znajdziesz wiedzę o rozwoju systemu składniowego i fleksyjnego, a następnie odkryjesz słowotwórstwo dziecięce.
"Nasze dziecko mówi. Rozważania o rozwoju mowy dziecka" - opinie
"Nasze dziecko mówi. Rozważania o rozwoju mowy dziecka" to świetne źródło wiedzy o umiejętnościach komunikacyjnych dzieci, a dzięki autorowi możesz szczegółowo zapoznać się z poszczególnymi etapami rozwoju mowy u człowieka. Ponadto badacz wyjaśnia zagadnienia społeczne i kulturowe, kształtujące umiejętności językowe. Dzięki tej publikacji sprawdzisz, w jaki sposób dziecko od najmłodszych lat rozwija mowę. Ponadto odkryjesz, co wpływa pozytywnie lub negatywnie na posługiwanie się językiem.
Prezentowana publikacja jest częścią znakomitego projektu naukowego Logopedia XXI w. Jego zadaniem, dzięki współpracy z uznanymi badaczami, było zebranie publikacji omawiających najważniejsze problemy współczesnej logopedii. Projekt ten powstał pod patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego i jest polecany logopedom oraz nauczycielom, szukającym szczegółowej wiedzy o nowoczesnych badaniach i największych wyzwaniach współczesnej logopedii.
W kategorii "Książki pedagogiczne, resocjalizacja" znajdziesz znakomite publikacje, dzięki którym możesz poszerzyć wiedzę o wielu zagadnieniach naukowych.