"Jak wychować chłopca. Potęga relacji w kształtowaniu dobrych ludzi" to książka niezmiernie potrzebna w czasach, gdy wielu chłopców przeżywa kryzys, dlatego bardzo potrzebujemy przewodnika, aby pomóc im wyrosnąć na silnych i empatycznych mężczyzn.
Psycholog Michael Reichert w swojej książce wykorzystuje wieloletnie badania, by podważyć odwieczne przekonania dotyczące tego, jak chłopcy stają się mężczyznami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób stereotypy dotyczące chłopców, którzy muszą być twardzi i męscy, mogą spowodować ich wycofanie, prowadząc do gniewu, izolacji, a nawet destrukcyjnych zachowań. W dzisiejszych czasach młodzi ludzie uginają się pod ciężarem oczekiwań ze strony rodziców, szkoły, otoczenia, a jednocześnie chcą mieć swój wpływ na przyszłość, mają własne marzenia i plany. Cały czas mieszkają z rodzicami, jednak ich świat to również paczka przyjaciół, którzy mają własny wpływ na młodego człowieka, podobnie jak sympatia, ulubiony nauczyciel, idol z Internetu. Często bywa tak, że młody człowiek miota się między niemożliwymi do pogodzenia oczekiwaniami wobec niego, gubiąc gdzieś to, co kształtuje jego osobowość.
Kluczem do zmiany jest sposób, w jaki rodzice, wychowawcy i mentorzy pomagają chłopcom rozwijać się społecznie i emocjonalnie - silne więzi rodzinne z rodzicami i innymi członkami rodziny mają duży wpływ na dalszy rozwój psychiczny młodego człowieka.
"Jak wychować chłopca" to wskazówki krok po kroku, jak to zrobić:
- Słuchanie i obserwowanie bez osądu, aby chłopcy wiedzieli, że są słyszani.
- Pomaganie im w tworzeniu silnych więzi z nauczycielami, trenerami i innymi wzorami do naśladowania.
- Zachęcanie ich do mówienia o swoich uczuciach na temat płci przeciwnej i podkreślanie znaczenia szacunku wobec kobiet.
Przy wsparciu psychologii i neuronauki książka pomoże rodzicom i opiekunom zbudować dla ich synów dzieciństwo, które pozwoli im wyrosnąć na pewnych siebie, zdolnych i życzliwych mężczyzn.
Michael Reichert jest psychologiem, od dawna zaangażowany jest w poradnictwo dla dzieci, młodzieży i rodzin. Swoją wiedzę przetestował w praktyce - był zaangażowany w prowadzenia zespołów terapeutycznych w szpitalu psychiatrycznym, zarządzał praktyką kliniczną, jego wiedza jest wiedzą nie tylko teoretyczną, ale i praktyczną.