Lata mijają, a Doom nadal ma się świetnie. Przełomowa gra z lat dziewięćdziesiąt jest już legendą popkultury i wciąż przyciąga graczy w różnym wieku. Zachwyciła miłośników gier, a także zainspirowała niezliczonych twórców. Teraz możesz poznać niesamowitą historię jednego z jej autorów.
"Doom Guy. Życie w pierwszej osobie" to bardzo osobista opowieść legendarnego projektanta gier, który odpowiadał za powstanie nie tylko słynnego Dooma, ale także Wolfensteina czy Quake'a. Branża gier bez tego twórcy wyglądałaby zupełnie inaczej, a ekscentryczna i wyrazista osobowość zapewniła mu niemniejszy rozgłos od jego projektów. Teraz John Romero dzieli się swoją przebojową historią z czytelnikami!
O czym jest "Doom Guy. Życie w pierwszej osobie"? Poznaj historię twórcy nieśmiertelnej gry!
Rockman świata gier opowiada o tym, jak powstały jego największe produkcje. Bezkompromisowy twórca, ekscentryk i zwariowany fan metalu został okrzyknięty jednym z najbardziej wpływowych twórców gier. Wywarł ogromny wpływ na wszystkie rodzaje gier z perspektywy pierwszej osoby, uczestniczył w powstawaniu pierwszych tytułów wieloosobowych, a nawet przewidział model free-to-play. W tej wyjątkowej publikacji John Romero wspomina swoje dzieciństwo oraz początki kariery programisty, która wkrótce miała zmienić świat.
Razem z Johnem Romero czytelnik odkryje początek jego firmy, zobaczy przełomowe technologie i pozna zwariowane pomysły na projekty gier, które obecnie są klasyką. To opowieść o rewolucyjnych produkcjach, przekraczaniu kolejnych granic w programowaniu, a także głośnych sporach, na zawsze zmieniających historię świata gier. Co inspirowało Johna Romero? W jaki sposób udało mu się pokonać ograniczenia technologiczne komputerów w latach dziewięćdziesiątych? Jak właściwie wyglądała słynna kłótnia z Johnem Carmackiem? Autor ujawnia zadziwiające fakty o swojej niezwykłej karierze!
"Doom Guy. Życie w pierwszej osobie" - opinie o autobiografii Johna Romero
"Doom Guy. Życie w pierwszej osobie" Johna Romero to rewelacyjna propozycja jednocześnie dla fanów Dooma i wszystkich osób zainteresowanych tworzeniem gier, w której czytelnik znajdzie ciekawe przemyślenia autora dotyczące programowania oraz środowiska największych firm zajmujących się elektroniczną rozrywką. Wspomnienia Johna Romero są również inspirującą opowieścią o sile pomysłowości i nauką pokonywania przeszkód, przed jakimi bardzo często stoją młodzi projektanci. Nie zabraknie innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz biznesowych, a przy tym zakulisowych opowieści o twórcach gier i ich codziennych problemach. Branża gier odsłania tu swoje największe tajemnice!