"120 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej" to nowatorski zestaw, składający się z dwóch teczek terapeutycznych, które zawierają 120 ćwiczeń i 320 kart pracy, służących do stymulacji, rozwijaniu i usprawnianiu percepcji wzrokowej w zakresie stałości spostrzegania, spostrzegania figury i tła, spostrzegania stosunków przestrzennych, spostrzegania położenia przedmiotów w przestrzeni, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz analizy i syntezy wzrokowej.
Oprócz kart pracy w sześciu kolorach (dla każdego z działów/aspektów pracy z dzieckiem) zestaw zawiera szczegółowy Przewodnik po kartach, który opisuje karty, liczbę kart przypisanych do danego ćwiczenia i komentarz do pracy, będący ukierunkowaniem dla pracy z dzieckiem oraz kartę z legendą (słownikiem pojęć). Na podstawie komentarza i legendy i z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka, terapeuta formułuje zadanie dla podopiecznego.
Zestaw "120 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej" będzie przydatną pomocą w stymulowaniu, rozwijaniu i usprawnianiu działania prawej półkuli mózgowej, która odpowiada za rozumienie obrazów i symboli. Każde ćwiczenie związane jest z konkretnym aspektem, choć w czasie jego wykonywania zaangażowane są również inne, dlatego ćwiczenia są wszechstronne. Nie należy jednak zapominać, że każde z nich nakierowane jest na ćwiczenie konkretnego działania.
Karty pracy są czytelne, kolorowe i interesujące dla dzieci. Nie ma na nich zawartych poleceń, co powoduje, że terapeuta może dostosowywać zadania do możliwości konkretnego dziecka i dowolnie je formułować.
Materiał przeznaczony jest dla specjalistów terapii pedagogicznej, pedagogów, psychologów, nauczycieli kształcenia zintegrowanego, nauczycieli przedszkola oraz rodziców dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Opublikowany został przez Wydawnictwo Harmonia, od 28 lat zajmujące się publikacjami edukacyjnymi i terapeutycznymi dla uczniów i nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pozycje wydawnictwa są aktualizowane w zgodzie z podstawą programową oraz zdobyczami nauki, by jak najlepiej służyć dzieciom, ich opiekunom i pedagogom w przygotowaniu młodych ludzi do jak najbardziej samodzielnego życia.
Autorką zestawu jest Renata Paździo, specjalistka terapii pedagogicznej, nauczycielka-pedagożka oraz Trenerka Treningu Widzenia w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą. Jest autorką warsztatów szkoleniowych, projektów edukacyjno-terapeutyczno-diagnostycznych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, publikacji terapeutycznych, a także szkoleń w zakresie percepcji wzrokowe i procesu widzenia.